How To Contact Me


Daisypath Anniversary tickers

Jul 18, 2016

im LOST HIM for forever!

Kisah Hati...

setelah sekian lama xupdate blog...ingin ku cerita kan what happen in few yearss..lagi2 soal orang yang bertakhta di hati aku..

aku kenal since poli..n we together about 3 and half years kalau tak silap... berlaku salah faham yang menyebabkan aku makin tawar hati.....selama setahun setengah die cuba berbaik dan amik hati aku...

Dia tak pernah berhenti untuk terus cuba curi hati aku..yea..dia memang serious dengan hubungan nya terhadap aku...sampai satu tahap..aku istikarah..berdoa supaya Allah buka kan pintu hati ini untuk dia...Alhamdulillah..Allah buka kan pintu hati ini untuk dia...

Aki pendam kan selama beberapa bulan..dan tidak memberi tahu isi hati aku yang sebenarnya...sampai la satu hari..seingat aku..hari tu jatuh hari ahad..dia whatsapp aku..tapi aku tak replyy..aku readd jer..sebab busy tengah prepare for test assgment n presentation...sampai la hari selasa aku text dia..dia pun xreply text aku...

Aku still tetap tunggu die reply whatsapp aku..akhirnya hari khamis dia balas..cara persoalan dia meresahkan aku...aku call nak kepastian..3kali tidak berjawab...sampai aku whatsapp suruh angkat call nak cakap something...

Perkara something tu la yang aku nak bagi tahu dia..hati aku dah terbuka untuk dia..n nak continue dengan apa yang di rancang selama nie..tapi...die terlebih dahulu bersuara..bahawa dia dah ada yang lain... Ya Allah..tuhan je tahu apa aku rasa tyme tu...

Sampai aku katakan..apa salah aku sehingga dia buat aku begini...dia hanya menjawab dia tiada niat...sampai sekarang aku masih pegang janji dia pada aku..bahawa dia akan tunggu aku sampai aku ready..then akhirnya..dia berpaling tadah dengan aku..

Tidak pernah aku menceritakan kepada Mama aku dengan siapa aku bercinta secara serious melainkan dia..sehingga lah saat dia beri aku jawapan seperti itu..tiada tempat lain yang harus aku mengadu selain Mamaku...mama sendiri lihat betapa jatuhnya aku..di tinggal kan oleh seorang lelaki yangg aku sayang..tapi aku kehilangan nya d sebabkan keegoaan aku sendiri... pendam apa isi hati aku yang sebenar!!... 

Balik ke kampung dengan harapan aku boleh ceria depan ahli keluar besar yang lain..tapi mereka mengetahui apa yang aku rasai..sehingga mereka mengatakan "kakak,jangan bersedih yea...orang dah tak sudi..kenapa nak di kejar kan lagi..kenapa nak bazirkan airmata untuk seorang lelaki?.." ..itulah kata-kata makcik kepada aku...

Aku cuba bangkit..aku ingat aku boleh hadapi nya..terima sebagai berkawan..tapi lepas jumpa FACE TO FACE pada rumah terbuka dia tempohari...aku tak kuat nak hadapnya..tiada rasa benci yang timbul d hati ini...tetapi rindu sayang terus menjelma... bila dia pergi tinggal kan aku dan memilih sidia...aku berharap agar dia kembali pada aku semula... Aku muhasabah diri sendiri...bahawa ini adalah kebahagiaannya...

Ya, Allah dengar doa aku..doa orang teraniaya tidak kira dari fizikal mahu pun perasaan nya..termakbul...hubungan dia tidak menjadi.. terdetik di hati kecil ini..rasa bersalah..adakah kerana doa aku..sehingga jadi sebegini rupa...??

Sampai la satu tahap,aku memang ingin dia kembali kepangkuan aku...aku cuba ambil hatinya , aku cuba slowtalk dengan dia..tapi jawapan dia tetap sama "akan ade lebih untuk aku di luar sana"...

Aku faham keadaan dia sekaranggg..tapi pernah kah dia faham dengan apa yang aku rasa...aku dah penat untuk tangisi atas apa yang terjadi....bila aku dah bersedia..dia pulak menjauh dari aku...

Family dia terlalu baik dengan aku...sampai aku rasa mcam anak sendiri...tiada siapa yang memahami aku seperti mana dia... sesungguhnya ketika aku coretkan luahan isi hatiku ini..tidak berhenti air mata berjujuran di pipi...

Sampai aku rasa adakah aku akan menjadi gila di sebabkan oleh nya... aku memohon agar kau bukakan pintu hatinya buat aku ya allah..

Bukan senang kau nak sayang orang....aku sayang dia sangat2.... 

Moga allah permudahkan segala urusan aku dan kuatkan aku untuk menghadapi segala ujian darinya... aminnn ...

p/s: untuk awak yang bernama Hazwan

1 comment: