How To Contact Me


Daisypath Anniversary tickers

Nov 14, 2013

WEDDING =_=


hye..assalamualaikum...pembaca-pembaca sekalian..macam HOT je kan...huhuhu.....malas nak berintro panjang lebar terus pada perkara yang aku nak cerita nie...


tiba-tiba hari tu...tak ingat hari apa....dapat im dari salah seorang kawan....untuk datang ke majlis perkahwinan die....oh!!!....tidak....tak sangka.....dalam dia....die dah nak kahwin rupa nya.....dah jodoh die sampai awal kan...anyway....insyaallah fana datang yer maz....cakap pasal kawen...ramai kawan-kawan sebaya aku yang tak lama lagi dah nak kawen...wah....excitednya.....aku teringin tu ade...tapi...bila di fikir balik...memang tak la aku nak tamat kan usia muda aku macam tuh....selalu jugak bukak blog IRINE NADIA .... nie link blog irine http://irinenadia.blogspot.com/ ... baca la blog irine nie....dia salah seorang individu...yang sebaya dengan aku...ambil keputusan untuk tamatkan zaman bujang die seawal usia 20 an lagi.....btw....aku bangga dengan irine...sebab berani ambil keputusan untuk menggalas tugas seorang isteri....dalam masa yang sama irine nie...masih belajar lagi...now, dapat gelaran ibu....congratss irine.....


but tak semua remaja macam aku atau irine bole buat macam tu...mana nak bagi masa untuk belajar lagi....rumah tangga lagi...now...dah ade baby lagi......ha...susah tu......bukan mudah....sebenarnya...hal nie...bergantung pada individu itu sendiri dengan pasangan mereka....mungkin irine dah bersedia dari semua segi....terutama nak menggalas tugas seorang isteri....bagi aku....aku tak bersedia lagi.....


Bagi aku, aku nak kejar apa yang aku impikan dulu....jalan-jalan ke negara yang aku inginkan....memperolehi segala apa yang aku impikan....memcari harta sendiri...ye la...tak kan nak bergantung pada harta suami...hurm...memang tak la.....orang cakap penting untuk mempunyai aset harta sendiri....dan itu yang aku cuba lakukan tanpa bergantung pada lelaki atau gelaran yang sesuai suami. 



Untuk kita memperolehi sesuatu tu...bukan lah mudah....pasti banyak halangan....dan aku berjanji dengan diri aku sendiri..apa jua rintangan aku aku tempuhi dengan tabah...insyaallah....aku tak kisah orang kata aku nie..penting kan harta ke apa...tapi aku usaha...menggunakan hasil titik peluh ku sendiri...mempunyai laptop menggunakan wang sendiri...pakaian jenama duit aku sendiri....sekurang-kurang nya aku tak mintak kat orang duit...kalo setakat ade moto or kereta....tapi bukan daripada duit sendiri...buat apa kan...nak tayang kata ade moto and kereta...padahal....bila ditanya...jawapan yang keluar..pasti lah duit mak bapak....aku bukan nak jaga tepi kain org or what....tapi betul kan...buat apa nak bangga dengan benda yang bukan atas hasil usaha kau sendiri...


Ok...tutup cerita pasal cari harta....continue balik cerita pasal perkahwinan.....bila aku dah bersedia....pasti aku akan terima lelaki tersebut sebagai suami aku...zaman sekarang, semua barang mahal....tak tahu lah...macam mana aku kahwin nanti.....berapa ramai jemputan pun aku tak dapat nak agak....kawan sekolah rendah, menengah, POLI , insyaallah kawan tempat kerja....dan mereka yang mengenali aku....
Apa-apa pun....aku hanya mampu berdoa....supaya aku tidak tersilap langkah dalam mengejar impian aku....memilih calon suami....tapi orang cakap pilihan orang tua lagi berkat...sebab mendapat restu yang lebih....so, segalanya aku serah pada takdir dan yang maha Esa.....dia lebih tahu apa yang terbaik untuk aku.....


Tak semestinya...orang yang aku bercinta sekrang...akan menjadi suami aku....mana tahu jodoh aku dengan orang lain....bak kata pepatah "Kita hanya mampu merancang, tuhan yang menentukannya . So, kepada mereka yang bercinta....jangan terlalu berharap sangat....apa - apa pun....jangan mencintai manusia lebih daripada mencintai allah ;)"....sekian....

2 comments: