How To Contact Me


Daisypath Anniversary tickers

Nov 21, 2012

Gembira bersulam duka…



Assalamualaikum…..perkataan yang diberikan pada setiap permulaan entry….la nie mood aku…happy sangat-sangat….sebab nak abis praktikal dah…..pada mula tu….dok kira hari…bila la nak abis praktikal nie….dalam tak sedar tinggal 2minggu ja lagi…



Okey…skunk aku nak cerita dari mula…sampai habis….untuk semester 4 nie…dimana aku kena jalani latihan industry selama 5 bulan…..then sebelum semester 3 berakhir….aku dok kalut-kalut cari tempat praktikal…..akhirnya….diterima di Jabatan Bendahari UKM….so excited nak keja kat situ….sebab pikiaq pi keja semua ngan mama…soh jimat la duit aku kan…


Fine, hari pertama aku kena lapor diri kat bendahari…..dah lapor diri tu….aku ingat kan ditempatkan kan bendahari…last-last….ditempatkan di Fakulti Undang-undang….terperanjat jugak la aku dengar…nak tak nak aku kena pegi jugak…..aku tak tahu Fakulti Undang-undang tu kat mana….so, ada orang datang mai amik aku…kira staff bendahari jugak la…tapi bertugas kat Fakulti…
So, sampai ja…..aku diperkenalkan pada semua……then duduk dimeja yang di sediakan…balik tu….aku cakap kat mama dapat kat sana….mula-mula tu…rasa malas nak pi kat sana…sebab jauh gila kot…..mama aku plak soh nek moto…memang aku tak mau la…nak tak nak….aku pi jugak….


Lama-lama aku ok dah….seronok kerja kat situ….macam-macam yang aku pelajari….terlibat ngan conference semua…memang best la……tapi tak lama aku kat sana….aku dapat tahu aku kena tukar unit….sebab aku budak praktikal…kena belajaq benda lain pulak…..excited jugak nak pi tempat bar ut…sebab pikiaq nak belajaq benda baru….tapi dalam masa yang sama….aku sedih nak tinggalkan FUU tu…sebab nanti rindu kat staff situ…mak wan, kak rima, kak ros, cik, kak as….pastu ngan Prof.2 kat situ….depa memang baik gila kot ngan aku…. :’(


Okay, start ja 1 november aku ditukarkan unit…aku kena lapor diri kat Penolong Pendaftar, Jabatan Bendahari… Aku pown pi la lapor diri….then di tempat kan di unit kewangan pelajar….pastu, aku pi ngan sendiri nya unit kewangan pelajar lapor diri ngan orang sana plak….depan pown tak tahu aku ditempat kan disitu….so, tempat memang tak dak tok aku….aku terpaksa dok kaunter….dengan hati yang rela lagi ikhlas…aku pown duduk situ…mula-mula tu..kekok jugak sebab kerja baru kan….lagi la kena berdepan ngan pelajar Degree, Master, PHD semua….kecut perot jugak….lagi-lagi la kalo dapat student arab….depa bukan nya paham bahasa…..huh….


Makin hari, aku makin belajaq selok belok kewangan pelajar….dan patot berurusan dengan siapa untuk perkara-perkara tertentu…..walau pown tak lama aku kat situ…dalam 1 bulan ja….aku seronok berada kat situ….sebab depa semua baik ngan aku…..sedih sebenaq nya nak abis l.i dah….sekejap ja masa berlalu…..tapi aku excited nak balik pineng sebab nak jumpa TUUUTTTT, jiah farah, Farahain…..rindu gila kat depa aih….. :*


So, aku menghitung hari-hari terakhir aku di Unit Kewangan Pelajar,…….pengalaman yang aku dapat kat dua-dua tempat nie…sangat berharga bagi aku…..akan aku sentiasa ingat setiap ilmu yang diberi…..


Cukup la sampai takat tu ja aku cerita…pas nie….cerita lain plak..ok bye… !! :*

No comments:

Post a Comment